Kyllä se taitaa olla ORVOKKI joka on mun lempparikesäkukka.
Aina mä siihen päädyn tavalla tai toisella.

452280.jpg452281.jpg

Yksi syy löytyy varmaankin mun töistä... Mä olen juuri kriittiset alkukesänpäivät leiritöissä enkä pääse perustamaan ja hoitamaan mitään monimutkaista kukkapenkkiä tai kasvimaata. Kaikki pitää olla selkeätä ja kestävää vaikka en ole kotona kastelemassa niitä.

452271.jpg452274.jpg

Orvokit ovat sellaisia. Ja mahdollisia kylmiä kesäöitä sietävät ilman sen kummempia "peittoja".
Mutta ovat ne kans niin kauniita.

452272.jpg

Värejä ja muotoja ollaan kehitelty, joten melkeinpä joka kesä on tuotettu uusi väritys kukkiin, ainakin niin olen huomionut puutarhamyymälöissä mistä olen ostanut omat orvokkitaimeneni.

Joskus mulla on ollut "kaikki" pytyt ja korit täynnä orvokkeja. Toisinaan olen yrittänyt muillakin kukilla, mutta sitten taas olen palannut orvokkeihin.

452278.jpg

Uutta orvokkikesää odotellessani, voin ihailla edellisten kesien orvokkeja. Ihailla saat sinäkin!