Tästä se lähtee....matka oli uuvuttava mutta tosi antoisa. Reppu täyttyi monenmoneisella tarvikkeella ja nyt olen kyllä ihan tyytyväinen kokonaisuuteen. Mulla tosin jalat olivat hyytelöä, kun käveltiin aika paljon, onneksi ne rauhoittui kun askarreltiin shoppailupäivän päätteeksi ystäväni luona.
Aamu alkoi lupaavasti, ponkaisin sängystä ylös ennenkuin kello ehti toimittaa mun asettaman herätyksen. Viimeiset valmistelut kotona ja sitten huristelin pääkaupunkiin. Mukana oli tyhjä reppu ja ostoslista. Auton parkkeerasin ystävän luo ja sitten edettiin sieltä kävellen ja metrolla.
Kampissa kipitettiin ilman sen kummempia pysähdyksiä sellaiselle ovelle josta päästiin mukavasti HobbyPointin oven eteen (tai ainakin hyvin lähelle liikkeen ovea).
441367.jpg
Sieltä ostin askartelutarvikkeita jotka olivat ostoslistalla... ja tietenkin mukaan tarttui myös heräteostoksia, josta tämä oli ensimmäinen.
441406.jpg
Näitä kuvia laitan wc tilan seinään. Otan pois vanhat kyhäelmäni ja laitan nämä ruusut tilalle.
Jotain muutakin tuli mukaani, mutta ne ovat tässä vaiheessa salaisuuksia.
Sieltä tallustimme Askarelliin ja siitä edelleen Forumiin aamupalalle. Siellä liittyi iloiseen joukkoomme kollega ja lähtipä hän ihan mukaamme lankakauppaan asti. Menita käsityöliike on aivan upea, ensikäyntini siellä mutta toivottavasti ei viimeinen. Mukaani sain lankoja joista tulee kavereille kans jotain.
441364.jpg441366.jpg
Kummitädille se huivi puna-ruskeasta alpakasta ja toisesta sitten ystäväni tilasi huivin itselleen.
441400.jpg
Näistä ihanista Eskimoista tulee poncho ystävälleni. Siellä oli muitakin ihania värisävyjä Eskimoissa, teki tiukkaa jättää ne sinne hyllyihin.
441397.jpg
Sen sijaan iski jälleen "sulo vilenit" (=kun halvalla sai), mä ostin nämä ihan itselleni ilman sen kummempia taka-ajatuksia mitä niistä tekisin. VOI EI......nyt mä huomaan sen: TAAS SINISET langat!!! Näitä keriä on kyllä vähän enemmän kuin vain nämä kaksi, olivat mokomat alennuskorissa, sieltä siirtyivät sitten sutjakkaasti mun reppuun.
Ok...matka jatkui eteenpäin kohti Hobboksia. Ihan sama juttu siellä, aivan upea kauppa. Ulos en tullut ennenkuin joku kirja oli mukana. Tässä ne nyt komeilevat......
441368.jpg441369.jpg
441371.jpg441372.jpg
Tosin tuo helmilehti löytyi sitten Akateemisesta kirjakaupasta jonne menimme seuraavaksi. Kaikki kerrokset katsastettiin, onneksi en ostanut joka kerroksesta sentään tavaraa. Ei muuten lukenut listassa, tästä kaupasta, kuin pari ostosta.
441412.jpg

Ennenkuin lähdettiin eteenpäin poikkesin vielä Stockalla ostamassa veljelleni synttärilahjan. Olen menossa synttärikahveelle heidän luo huomenna.

No niin, oli vielä metro ja ruokakauppa ennenkuin koko homma oli ohi ja kyllä mun jalat olivat kipeenä!
Ystäväni luona laitettiin sitten ruokaa yhdessä ja sen jälkeen askarreltiin loppuilta. Muutama kortti valmistui juttelun lomassa. Tässäpä taas näytteitä....
441374.jpg441386.jpg
441391.jpg

Kotiin tulin turvallisesti yön pimeydessä. Kotona tosin oli kaikki valot päällä, kun ukko täällä odotti mua.

Repusta paljastui paljon tavaraa ja osan olet nähnyt, kaikkea en ole laittanut tänne esille, osa on salaisuuksia.
Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen vaikka jonkunverran sainkin kärsiä. Ensin jalkasäryistä ja sitten rahat loppui lompakosta. Mutta se kuuluu asiaan kun menee shoppailureissulle.